Vi strävar hela tiden efter att bli bättre, i allt vi gör, är, och hur vi syns. Det är därför med stolthet vi på TK Botnia nu kan presentera vår uppdaterade logotyp och grafiska profil. Sen i höstas har vi tillsammans med GRIT Media arbetat med detta. Vårt nya utseende förstärker känslan av natur, hållbara material och träprodukter. Genom att färgen är mörk och varm så signalerar den även styrka och trovärdighet.
Förändringen kommer att rulla ut löpande under sommaren och hösten.
Logotypen.
Logotypen har fått behålla den grafiska symbolen som för tankarna till limträets raka linjer och som visar att inget är omöjligt att konstruera i trä. Typsnittet har fått en något mjukare känsla som knyter an till träets levande struktur och som fungerar bra såväl i tryck, som på web.
Detta arbete handlar dock inte bara om en ny logotyp utan om en profilering av oss som företag; vad vi står för och hur vi vill uppfattas. Våra värderingar är viktiga för oss, därför måste de få ta plats. Värderingarna hjälper oss som företag att samlas kring en gemensam målbild så att vi alla riktar vår energi åt rätt håll. Det som vi värderar allra högst, de mål vi vill uppnå och hur vi ska komma dit, beskriver vi i våra kärnvärden, och vår vision.
Våra kärnvärden.
Våra kärnvärden beskriver hur vi är som personer, vad vi står för, hur vi jobbar och vilka värderingar vi har. För att förtydliga, behålla och förstärka vår plats på marknaden jobbar vi aktivt med våra kärnvärden i alla delar av verksamheten. Oavsett vad vi gör ska vi se till att det signalerar våra kärnvärden.
- Kompetens
- Engagemang
- Hållbarhet.
Vår vision.
Vår Vision har vi hållit fast vid sen vi bildades i början av 2017 och den är väl förankrad i våra kärnvärden
- Träkonstruktion Botnia AB skall vara världsledande inom träkonstruktion.
- Träkonstruktion Botnia AB skall vara en attraktiv arbetsplats för konsulter som vill utvecklas och vara med och utveckla träbranschen
- Träkonstruktion Botnia AB skall verka för att uppmärksamma trä som ett självklart materialval ur miljösynpunkt.
Organisation.
I samband med lanseringen av vårt varumärke, kommer TK Botnia även att göra några organisationsförändringar.
– I det arbete som pågått har vi känt att vi som organisation behöver bli mer tydliga. Både internt och externt. Därför kommer Kristoffer Malm, och Niclas Kjell, båda tillträda som Konstruktionschefer för respektive kontor. Kristoffer för Burträsk och Niclas för Umeå, säger Gustav Essebro, VD.
– De har alltid fungerat som spindeln i nätet i våra projekt, och de båda har ett stort engagemang och ett stort förtroende, både i arbetsgruppen och hos våra kunder. Det här känns som ett naturligt steg.
Ladda ner vår logotyp.
Nedan kan du ladda ned vår logotyp.